Nowa odsłona strony
Witamy w nowej wersji oraz pod nowym adresem strony Fundacji "Otwarte Dłonie". Strona ma kilka nowych funkcji, np. związanych z Facebook, czy też mapami. Od dzisiaj tutaj znajdą Państwo infomacje o naszej działalności, wydarzeniach oraz realizowanych projektach.
Projekt "W krainie Warmińskich Legend" dofinansowany ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu Patriotyzm jutra.
Z okazji 550 rocznicy przyłączenia Warmii do Polski poprzez nasz projekt chcemy zapoznać dzieci z bogactwem legend, baśni i pieśni warmińskich. Aby to osiągnąć prezentujemy spektakl teatralny "W Krainie Warmińskich Legend" przeznaczony dla dzieci od lat 3, którego scenariusz oparty jest na tradycyjnych baśniach i legendach warmińskich. Nie tylko sfera tekstowa przedstawienia jest ukłonem w stronę warmińskiej tradycji, ale także oprawa muzyczno-kostiumowa mocno nawiązuje do historii warmińskiej kultury ludowej. Spektakl oparty jest na tradycyjnej sztuce opowiadania, która stawia na bliski, bezpośredni kontakt z widzem dla lepszego zaangażowania go w przedstawiane historie. Zaburzony został nieco utarty podział na scenę i widownię co pozwala pokazać, że magia słowa może być tak samo silna i zajmująca, jak dominująca w dzisiejszych czasach kultura obrazkowa. Tradycja historyczna i ludowa widoczna jest także w sferze kostiumowej, stylizowanej na stroje z naszego regionu. Całości przedstawienia dopełnia muzyka złożona z utworów ilustracyjnych wykonywanych na żywo na instrumentach ludowych i etnicznych. Poprzez taką właśnie realizację, wykorzystującą zarówno tradycyjne, jak i współczesne formy przekazu, spektakl buduje w świadomości dzieci pomost między tradycją, a nowoczesnością.
TERAPIA PEDAGOGICZNA
1. Podstawa prawna organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
( terapii pedagogicznej ).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach.
2. Organizacja zajęć
• Zajęcia organizuje są dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub
specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji (trudności
w czytaniu), dysortografii lub dysgrafii.
• Zajęcia prowadzone są przez specjalistę posiadającego kwalifikacje i doświadczenie z
zakresu terapii pedagogicznej - Joannę Wróblewską- Klamrę.
• Liczba uczestników na zajęciach nie może być większa niż 5 uczniów. Jest również możliwość
zajęć indywidualnych z uczniem.
• Grupy wiekowe: zakres szkoły podstawowej i średniej.
• Godzina zajęć trwa 60 minut – raz w tygodniu, w uzasadnionych przypadkach zajęcia mogą
być prowadzone w czasie krótszym niż 60 minut, przy zachowaniu ustalonego dla ucznia łącznego
czasu tych zajęć.
• Celem zajęć jest głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego,
psychicznego i społecznego uczniom z utrudnieniami rozwojowymi, umożliwienie uczniom
opanowania podstawowych umiejętności czytania i pisania, oraz przezwyciężanie skutków
niepowodzeń szkolnych, tj. trudności w czytaniu i pisaniu, a także ich emocjonalnych i społecznych
konsekwencji.
Dzięki systematycznej pracy nad pokonywaniem trudności możesz sprawić, ze Twoje dziecko zacznie
swobodnie czytać, zmniejszy ilość popełnianych błędów.
Oferta logopedyczna obejmuje:
• badanie rozwoju mowy
• wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności narządów mowy
• profilaktykę w zakresie wad wymowy
• konsultacje i jednorazowe porady
• indywidualne metody terapii wad wymowy
• rozwijanie kompetencji językowych
• ćwiczenia prawidłowego oddychania
• ćwiczenia dykcji
Psychoedukacja w zakresie uzależnienia od alkoholu.
- Zastanawiasz się, czy Twoje picie jest już problemem?
- Szukasz motywacji do podjęcia leczenia?
- Chcesz przypomnieć sobie informacje z terapii?
Sesje oparte na psychoedukacji uzależnień. Praca nad motywacją do trzeźwienia. Przypomnienie informacji z terapii. Umiejętność radzenia sobie z głodem alkoholowym.
Psychoedukacja w zakresie współuzależnienia.
- Twój małżonek / partner pije i nie umiesz sobie z tym poradzić?
- Ochraniasz pijącego partnera / małżonka kosztem swojego zdrowia i emocji?
- Chcesz zacząć żyć swoim życiem, a nie piciem lub niepiciem małżonka lub partnera (partnerki)?
Sesje oparte na psychoedukacji współuzależnienia. Pomoc w wyjściu ze współuzależnienia. Zmiana podejścia do problemu pijącego małżonka / partnera. Praca nad osobistymi celami i uwolnieniem się od wpływu pijącego partnera / małżonka.
Przygotowanie interwencji kryzysowej.
- Chcesz zwiększyć szansę na podjęcie leczenia przez pijącego małżonka/ partnera?
- Szukasz pomysłu na przygotowanie interwencji wobec osoby uzależnionej?
- Nie chcesz skierować jej na przymusowe leczenie i szukasz łagodniejszego rozwiązania?
Przygotowanie interwencji kryzysowej. Rozpoczęcie rozmawiania o problemie. Praca nad zabraniem osobie pijącej komfortu picia.
Zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci, osób starszych, niepełnosprawnych i upośledzonych umysłowo.
Celem terapii zajęciowej jest usprawnianie fizyczne i psychiczne poprzez zastosowanie różnych celowych i planowych zajęć typu manualnego, intelektualnego i rozrywkowego. Terapia zajęciowa to także organizacja czasu, rozwój zainteresowań i umiejętności oraz spotkania z innymi osobami.
Do wyboru:
arteterapia- terapia przez sztukę,
dramatoterapia - terapia poprzez przygotowanie spektakli teatralnych i uczestniczenie w nich poprzez odgrywanie ról,
ludoterapia- gry i zabawy,
biblioterapia - terapia z wykorzystaniem książek i czasopism,
bajkoterapia- terapia przez opowieści, zwane również bajkami-pomagajkami.